Manuele therapie bij FIT Fysiotherapie:
jouw oplossing voor bewegingsbeperkingen en pijnklachten

Ervaar je al een tijdje aanhoudende bewegingsbeperkingen en pijnklachten, zoals rug- en nekpijn, gewrichtsklachten of hoofdpijn? Wanneer er al een geruime tijd naar een oplossing wordt gezocht, zonder positief en langdurig resultaat, bieden wij bij FIT Fysiotherapie de oplossing voor jou middels manuele therapie.

Manuele therapie richt zich op het verbeteren van gewrichtsbewegingen door specifieke handelingen zoals mobilisaties en manipulaties (kraken) toe te passen. Dit kan de pijn verminderen en je bewegingsvrijheid vergroten.

De behandeling bij FIT Fysiotherapie

Bij FIT Fysiotherapie starten we met een vraaggesprek om de aard van de klachten te achterhalen, en kennis te maken met de persoon achter de klachten. Vervolgens starten we indien nodig met een lichamelijk onderzoek om de oorzaak van jouw klachten te achterhalen. Onze therapeuten passen vervolgens specifieke technieken, zoals mobilisaties toe om jouw gewrichten soepeler te laten bewegen en eventuele blokkades op te heffen.

Voor wie is manuele therapie geschikt?

Manuele therapie is effectief voor een breed scala aan klachten, waaronder:

Hoofdpijn en duizeligheid

Gewrichtsklachten, zoals schouder-, elleboog-, heup- en kniepijn

Hernia en ischias

Combinatie van manuele therapie en algemene fysiotherapie

De combinatie van manuele therapie en algemene fysiotherapie biedt een breed scala aan voordelen wanneer je kampt met diverse klachten. Manuele therapie richt zich specifiek op het behandelen van gewrichtsproblemen en wervelkolomgerelateerde pijn. Algemene fysiotherapie daarentegen heeft een bredere focus en omvat oefentherapie, massage en andere technieken om de algehele mobiliteit en functionaliteit van het lichaam te verbeteren.

Door deze twee disciplines te combineren, kunnen onze therapeuten een completere en meer gepersonaliseerde behandeling voor jou creëren. Dit resulteert in een efficiëntere en effectievere aanpak van klachten en vormt uiteindelijk een beter resultaat.

Vergoeding

Het kan zijn dat jouw zorgverzekeraar een beperking hanteert voor de vergoeding van manuele therapie onder de noemer fysiotherapie. Dit kan een maximum aantal behandelingen inhouden of andere voorwaarden. Informeer bij jouw zorgverzekeraar voor de details.

Maak nu een afspraak

Ervaar je pijn, stijfheid in je spieren of bewegingsbeperkingen? Heb je een blessure of andere klachten? De therapeuten van FIT Fysiotherapie staan klaar om je te helpen met je problemen. Plan direct een afspraak in met ons. Vergeet niet je identiteitsbewijs mee te nemen naar je manuele therapie afspraak.

of neem hier contact met ons op